csütörtök, május 10, 2012

Újságban




A kerületben él és alkot egy különleges, rengeteg díjat nyert baba- és mackókészítő hölgy, Szita Gabriella, akinek egyedi kézműves munkái mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Furcsa, elvont karakterei köré történeteket is gyárt, még a fakanala végére is babafejet tett.
 
Vidám, talán túl lelkes bullterrier fogad a Dohány utcai lakás ajtajában, majd feltárul egy bizarr világ, Szita Gabriella munkássága egy komód tetején. Élethű, apró részletekig kidolgozott babák és figurák, illetve mackók alkotják a csapatot, amelyekben egy közös vonás van: egyik sem átlagos, sőt, kifejezetten furcsa, ugyanakkor megejtően szeretnivaló karakterek. Ránk bámul a piacokról ismert idős nénike, vagy a kivénhedt, lógó mellű revütáncosnő. De még a konyhai fakanál vége is saját készítésű babafejben végződik.
- Eredeti szakmámat tekintve porcelánfestő vagyok, de nem voltam jó tanuló, már akkoriban is állandóan a füzetembe rajzolgattam, álmodoztam - kezd bele történetébe a művésznő. 
 
– Elég későn kezdtem el ezt a hobbit, csupán bő tíz éve. Először teddy mackókat készítettem, majd négy évvel ezelőtt készült el az első babám, de már biztosan állíthatom, hogy erre születtem, emiatt jöttem a világra. Sehol nem tanultam ugyan, autodidakta módon lestem el innen-onnan a praktikákat. Mindig először nekiesem a figurámnak, majd közben jön az ihlet, a történet hozzá. Például van egy fiúbabám, aki ekcémás, kivakarta a hajlatait, és folyik az orra, a szemét pedig megnyalta kiskorában egy kutya – meséli Gabi, aki mindent elért ez alatt a néhány év alatt, amit a szakmában el lehet: nívódíjas, Arany és Gyémántkoszorús mester, aki 2005-ben az ausztriai Teddy Bear Show abszolút első helyezettje lett, és szintén ebben az évben a győri IX. Országos Babkészítési Verseny aranyérmese egyaránt, de sok más elismerést is begyűjtött már.

Szerző: Tóth Noémi
2012. május 09.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményed?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...